Fy skäms Sandra!

 
Jaa verkligen fy skäms på mig! Nu var de alldeles för länge sedan jag skrev här, jag tänker alltid efter varje gång jag skrivit något här att jag ska bli bättre på att skriva lite oftare!
 
Jag har precis kommit hem ifrån stallet nu och ska snart dra till jobbet. Idag har Binis fått gå en ordentlig tur i skogen som har innehållt skritt på hårt och mjukt underlag, trav med övergångar till halt och skritt, galopp med tempoväxlingar, och offroad för att Binis ska få trampa rejält med bakkärra n och lära sig vart hon ska sätta sin fötter. Har varit en rätt så lyckad ridtur fast jag har en högbrunstig häst :D Jag föredrar att rida i skogen då hästarna får en helt annan bjudning och rofylldhet. Därför försöker jag sträva efter att rida 1-2 gånger/ vecka på banan.(1 hoppning och 1 markarbete helst med lite bommar)
 
Som Fia har skrivit i de förra inläggen så var alltså hela vip-winsgänget och tävlade i Grevagården. Jag är mycket nöjd med min och Binis insatts. De första petet i 1m får jag ta på mig då jag plockade lite för mycket i henne så vi kom lite nära på första hindret i omhoppningen men petet i 110 får Binis ta på sig, hon kunde lyft lite bättre på benen. Dock var det ett gult hinder som jag tror många hästar hade svårt att se då det "flöt ihop" med underlaget. Men inte så mycket att säga om de, vi laddar om batterierna till Linköping på söndag :D
 
De kommer snart en liten film från min 1m ritt på Grevagården!
 
Ha en toppen dag!!!
Puss och Kram Sandra


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0