Träning över vintern.....

Nu har hästarna börjat ta det lugnt! Jag har ett upplägg med dem som kommer vara beständigt fram till mitten på februari. I mitten av februari trappas träningen upp och först i mitten på April kommer mina hästar få komma ut på tävlingsbanan.
 
Jag, Fia har de senaste åren prickat formtoppar för tidigt både på mig själv och hästarna. Det är dags att tänka om nu. Det roliga är att jag har ett sammarbete med Anita Sande....hur hon hjälper mig ska jag skriva om senare. För er som är intresserade av vem Anita är kan jag tipsa om hennes hemsida. www.anitasande.com.
 
De senaste veckorna har varit lugnt eftersom vi inte kunnat åka iväg. Transporten står fortfarande med sommardäck och Manne håller på att läka ihop sitt sår efter den där hetsiga bacillen han fick i kotan!

På lördag tidigt på morgonen åker jag och Gunnar till stockholm. Väl där blir det för min del att iakta anitas träningar som hon håller där en gång per månad. Senare på kvällen ska vi gå på julfest med Anita och alla hennes svenska elever! SKÖÖÖÖJ!!!!
 
Under vintern kommer Iznos mål vara som jag tidigare nämnt vara att förtbättra hans galopp, få honom kvickare, få honom att våga länga ut både språng och galopp utan att bli bökig. Få honom att sätta sig bättre på bakbenen, lyssna bättre på skänkel och även ha lite mindre hull på kroppen....jag minns att veterinären kommernterade honom i början på året i år....HAN HAR FÅTT MAT I VINTER;)!! kul kan tyckas, men det är ju lättare att hoppa med mindre vikt.
 

Själv har jag styrketränat seriöst länge. Det jag behöver förbättra är balans, fokus och explosivitet i benmuskler. Även reaktionerna över lag. Jag kommer byta gym till ett i huskvarna...kommer börja träna yoga. Lägga upp en annan träning för mina ben)=)!! Saker som jag ska diskutera med min PT idag=)!
 
ha en fin dag alla goa!!! Kram Fia
 
(snart kommer mitt upplägg på hästarna samt mer utförligt hur jag får hjälp av Anita).
Anita
 
Smidighet och balans samt god fokus..det behöver jag förbättra till nästa år=)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0