Förra inlägget blev lite festligt=)...

Glömde ju att skriva hur det gick för mig och Izno. Izno var väldigt fin. Han var rund och fin över hindren och hade en jämn bjudning. Jag hoppade lite lägre än vad jag brukar, men känner att det är det enda rätta att göra nu efter våra oturliga skador Izno dragit på sig av rena olyckshändelser...... Andra klassen hade Izno ett ner. Han rev hinder nummer två, en oxer.
 
Pappa brukar säga att: Ett pet är lika mycket fel som en rivning. Kan hålla med honom att det stämmer. men när hästen tutchar bommen så lätt att det inte syns...det känns bättre än att braka ner ett helt hinder på grund av någon ryttarmiss.  Mellan hinder ett och två fanns valet 7 tillbaka eller 6 fram.  Jag valde 6 fram då Izno behöver träna på de större lägena(kom nu helt rätt...men ändå). Jag har en tendens att inte sätta tillräckligt bra galopp i början på banan, men idag hade jag det.
 
Det är många ryttare som börjar banan i undertempo. Inte så konstigt eftersom man ofta sitter och hoppar ett hinder i taget på en många gånger 20X40 manege som uppvärmning.....Ett tips är att tänka omhoppning....tänka att man tar i lite extra när man startar. Man kan också lägga en volt i galopp, sätta tryck. Ställa sig upp och galoppera framåt innan start kan också vara bra=)!
 

Sandra ska åka till Linköping med Binis i helgen, vi håller tummar å tår för henne!
 
Själv ska jag ta det lugnt...träna dressyr och pyssla med hästarma. Ha en fin dag alla!!! Kraaaaam Fia
 
Foto
Izno på Grevagården, foto Emma Johansson
 
Foto
Foto Emma Johansson
 

Vacker bild! MEN SOM JAG SITTER PÅ.....FRAMSJÄRTEN!!! TUR ATT JAG SKA TRÄNA DRESSYR I HEKGEN=)=)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0