Tävlingen på Jönköpings fältrittklubb

Hej alla! Nu har jag, Fia tillsammans med Izno varit och hoppat en klass på Jfk. Jag efteranmälde mig och Iznop till tävlingen. Han hoppade banan jättebra! Jag hade fokus på att sätta tryck i galoppen och att få honom att våga och vilja trycka på utifrån och våga hoppa av på lite längre språng. Han gjorde detta enkelt och spänstigt=)! Izno är en liten häst och vill gärna gå intill närmre på hindren. Kruxet är det att han får ta i mer än vad han behöver i dessa lägen. Och dessutom ska en bra häst kunna gå av i alla lägen(nästan alla iaf).
 
Jag kände inte ens att vi hade några större språng, detta för att han hade så bra galopp i grunden. Han petatde ett hinder i klassen. Vi hade dock bra balans, rytm och läge....det var dessutom det minsta lilla räcke på hela banan. kan tänka mig att Iznop blev lite slarvig där för att han helt enkelt inte värderade det. Dock hoppade han RIKTIGT scoopigt över hindren. Och det kändes riktigt bra!
 
Sandra gjorde ett superfint jobb med Binis. Hon var lite spänd i första klassen, det var Izno med by the way....det var tittigt på tävlingen och många hästar vägrade. Sandra får skriva mer om hennes ritter själv. Tycker dock det är roligt att vi teamar, hon har en stil att eftersträva Sandra=)! Ida, Jonna.L och Linda var också med och Teamade. Lindas dag var sådär, men så blir det ibland när man är två på banan om resultatet. Vi hade en mysig dag med mycket gott snack och fika.
 
 
Denna vecka fokuserar Ízno och jag på dressyr.....i helgen ska vi tävla LB:1 på JFK=). Manne har fortfarande vila.
 
Ha en fin dag ALLA! P & K
 
Fia
På söndag kommer Licala och Sandras lille skit hem=), på bilden ser vi Licala och Carlito B.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0