Torsdag i sola

Det går lite segt med bilderna, detta beror på att laddaren till kameran har varit på vift. Men snart kommer dom...lovar!!!


Igår fick Manne & Izno en härlig tur i skogen. Jag, Fia och min hästjej red dem en runda och la in lite klättring i den. Vi kättrade i en sluttande backe där vägen var lite hårdare, sen red vi några gånger i en brantare backe i skogen. Hästarna var framåt och glada, det känns att dom börjar bli starka.

Efter passet i skogen red jag en häst åt en tjej. Ett 8 å rigt tyskt sto(som är till salu), en trevlig häst med bra gång. Under tiden jag red den hästen fick stalltjejen trimma Locantus på banan, med fokus på övergångar. Det gick jättebra!

Efter avslutat pass fick han noggrann stretching.

När vi åkte från stallet var det städat, putsat och hästarna mumade nöjt på havre, betfor och morötter....KORT SAGT....en riktig toppedag i stallet igår.

♥          ♥          ♥          ♥          ♥          ♥          ♥          ♥          ♥          ♥          ♥          ♥          ♥

Idag ska Locantus få hoppa serie. Jag kommer ha det så här:

Travbom

120cm

travbom

120cm

travbom

250cm

cavaletti

280cm

litet räcke

6m

parallel oxer

10m 70cm

räcke

Första delen av serien har jag använt mig av tidigare i år. Men sista hindret har jag lagt till nu när det är utomhus och jag känner att det finns mer plats. För övrigt kan jag ju berätta att detta är Angelica Augustssons favoritövning!

Ps. Det kom INTE fram på clinicen i Måndags!


Izno ska få ett lättare dressyrpass och Manne ska få vila. Imorgon får Manne hoppa serie igen och på söndag ska Linda gifta sig så alla mina kusar får tömkörning!

VARIATION ME LIKEY ;))!!

Ha en fin dag alla glada!

STOOOR KRAM

Fia






Pratade häst med denna snuttan på tele igår. Min fiiiina Jonna <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0