Tävling i Lidköping

Då har Jag, Fia och Izno varit i Lidköping i två dagar och tävlat. Anläggningen var helt otroligt fin! De hade byggt nytt ridhus. Det var stort,luftigt och hade mycket fint underlag (havs sand och textil). Det kändes lite som att vara utomlands och tävla=)=)!!

 Jag och Izno hoppade en klass om dagen, 120 klasser. Första dagen var Izno dubbelnolla, hela ritten var kalas...det enda som jag inte var rikigt nöjd med var att han fick ett par nära lägen under ritten. Men det kommer bli bättre med säsongens gång, jag har ett stort tryck på honom i galoppen och i de nära lägena så rätar jag på mig och håller i lite mer i tyglarna. Jag kan också släppa lite tryck i benen men jag är inte tillräckligt kall än i de lägena=)!! Men men, skam den som ger sig!

Vi fick 13e plats den dagen av hundra starter...inte dumt. Andra dagen var det en svårare bana med lite högre hinder och långa avstånd mellan dem. Det som är klurigt då är att kunna hålla galoppen och inte sitta och ratta i hästen. Vi lyckades bra, men rev ett i onhoppningen. Meeeen vi fick pris ialla fall eftersom det inte var så många felfria. Jippi=)=)!!!!


Kort och gott, Izno höll en hög kvalite i helgen. Jag är jättenöjd!

De andra hästarna har också de varit fina. Duktiga hästjejen har varit och grejat i stallet och nu kommer vi nog få en till hem till oss. Vääääälkomna till gemenskapen tjejer!!! ♥

Nu ska jag päsa!! Imon blir det uteritt, på onsdag skutta med Locantus! Ha en bra kväll! KRAMAR!!!

Fia


Går banan i fiiiiina ridhuset!


Vi är såååå nöjda!!! Toya(duktiga hästtjejen & Izno)


Izno på lördagens framridning


Kolla läget lite =)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0