Hoppträning för Micke

Igår var jag och hopptränade Binis för Micke, jag har inte hoppat Binis på jättelänge och det var jättespännande och Binis var riktigt laddad. Vi fick träna på att korta galoppen mellan en serie galopp-bommar till ett koppelräck där det var fem galoppsprång men vi fick till en början rida på sex språng. Binis var väldigt pigg så att vi fick jobba ordentligt för att få in ett språng till. När vi var klara med den övningen fick vi rida över ett litet koppel och byta galopp. Binis är en riktig fena på galoppombyten så detta gjorde hon utan anmärkning. Sidvärtes rörelser stod också på schemat och där var Binis också riktigt fin. Vi fick avsluta med att hoppa bana och det gick även där bra. Viktigt att tänka på när man rider en pigg häst är dock att man måste vara rörlig i sin hand och inte fastna i handen. En fast han är en hård hand....


Fina Binis <3

Ska bli så skönt nu när det börjar bli lite varmare så att man verkligen kan träna sin häst ordentligt.



Nu skall jag åka till stallet, en liten uteritt får det bli och efter det ska jag putsa mina saker.

Ha en go helg!!

Kramar Ida


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0