Agria on tour

En liten reflektion över Agria on Tour:

På schemat stod:

Modevisning från hästaffären Charlies häst och hund i Jönköping.

Visning av två dressyrhingstar(båda under ryttare) och tre hopphingtstar(två under ryttare och en vid hand).

Angelica Augustsson och Douglas Lindelöw, båda två unga landslagsryttare red två hästar de lånat av lokala ryttare.

Hörde från publik som satt i kortänden av ridhuset att de inte såg något av modevisningen.

Hingstvisningen var bra, det kunde dock varit någon som förtydligat vad hingsthållaren van de Lageweg sa om hingstarna...holländaren mumlade på engelska.

Douglas och Angelica är ryttare som jag beundrar och jag är riktigt NÖJD med att Sveriges avlånga land har dessa talanger tävlandes internationellt! Synd var att de endast hade en häst var att rida och att de tog lång tid på sig att rida fram dem.

Jag hade hellre sett att de ridit varsin unghäst och varsin äldre häst. Jag hade också önskat att de gav mer konkreta tips som vi kunde dragit nytta av i vardagsarbetet.

Det jag tog med mig från dessa två ryttare var:

Rid konsekvent

Gymnastikhoppa mycket för att stärka hästen

Angelica red i lätt sits över travbommar, det tycker jag verkade bra för att få hästen fri i sin rygg i bomarbetet.

Var snäll mot din häst, ha tålamod

Va snabb i dina beslut inne på banan

Angelica Augustsson

Jag avslutar med att välkomna fler clinics med inspiration och tips om hur arbetet med hästarna kan utvecklas. Intresse finns, det märktes i måndags med fullsatta läktare.

Idag ska Manne & Izno ridas ut. Locantus ska skrittas...han fick massage i måndags så efter det tar jag det lugnt med honom.


Ha en bra dag!

Kram

Fia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0