Tävlingar å annat....

Ja det är så det ser ut för oss i stallet. Jag, Fia tävlar rätt mycket nu medans min kära syster är i Turkiet och gottar sig=)!

Locantus är den hästen som strålar mest i mitt gäng. Han hade en 5:e plac och en 4:e plac i 110 och 120 i helgen.

 Izno hade en supersnabb tid men tyvärr ett snöpligt pet i 120. 130 var fadäs. Jag har bestämt att hålla mig på 110-125 med honom ett tag så att båda han och jag tycker det är lätt och roligt.

Ibland blir kraven på sig själv för stora och då kommer hjärnspökena och sabbar ridningen. Så jag ska ägna sommaren till att peppa mitt självförtroende=).  Jag kan inte sticka under stolen med att jag håller på med hästar för att det är ROLIGT. Och när man tappar glädjen i det man gör måste man tänka om.


Foto: Tänk inte så mkt, bara riiiid!! Tack för tipset anna Larsson <3

Imorgon bär det av till Falköping med Locantus och Izno. Manne får tävla i Svarttorp nästa gång.



Det märks att mina hästar trivs bäst i Hakarp, på Jfk var de på tårna mest hela tiden, blev fjantiga efter varandra. Och Manne han tog verkligen ett steg tillbaka i utvecklingen. Tappade hull och bjudning. Meeeen han går hemma och är på gång nu efter vila i stor hage. Hullet är på väg tillbaka och han är eftergiven, fin och glad.

Ha en goer kväll!! Kramar Fia ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0