Nu räknar man ner till semestern...

Ska bli riktigt skönt att få semester och vila och fixa på gården och göra annat sköj!

I helgen är det som sagt tävling i Nässjö. Tyvärr på grund av för få starter blir det bara tävling på lördag.

Jag upplever att det blir allt fler inställda tävlingar runtomkring. Jag tror att det handlar om att folk helt enkelt inte har råd att tävla längre! Vi har stigande bensinpriser som givetvis påverkar, anmälningsavgifter blir högre.
 
Det som däremot inte har följt med i höjningarna är tävlingarnas premier! Jag har tävlat stor häst i 15 år drygt och premierna är detsamma som då!
 
Tycker att 100 kronor för en 4e i 120 eller 650kr för en 1a i 120 är DÅLIGT!!
Efter dopingskandalen kring en ung elit-tjej i dressyr har också uppstallning på många meeting ökat.
 
Hon hade stått med sin häst i en box där det fanss spår av medicin från en häst som blivit behandlad för fång( tror jag det var).
 
1500 för boxplats.....vi tar sviten på hotellet nästa gång istället!!!
 
Nog om det, detta inlägg blir allt för långt!
 
Ha en fin dag alla! Carpe diem
 
// Fia
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0