Lite smått å gått vare här ja=)=)


Jag hade ett mål att kvala till Falsterbo, the tours of amateurs. Nu blev det inte som jag tänkt mig! Men så är det ibland.
'Nästa år ska jag försöka kvala Locantus. Han är en perfekt häst för de stora gräsbanorna.



  • Han har stor och vägvinnande galopp
  • Han är otroligt hinderklok
  • Han är lojal och har ett hjärta av GULD! ♥


Imorgon ska jag till stallet och......

Ne imorgon ska jag ut och äta med arbetslaget. Så Martina & Viktoria tar hand om mina hästar.

ps. Idag har jag hoppat en jättebra övning med Iznogood. Raka spåret heter den=)!

Travbom

2.40m

räcke

14 m

räcke.

Man lägger också bommar mellan hindren som en slags "fåra" så att hästen måste galoppera rakt emellan. Efter andra hindret också. Ett tips är att börja med bommarna så att de ligger jämnt med bomstöden och allt eftersom kan man flytta dem så att gången blir smalare.

I och med att man får trava in så blir det ett framåtläge till räcke nr 2! Jättebra där att sitta rakt över hästen, hålla kvar stödet i handen och lägga på lite mer ben så att hästen länger stegen och hoppar upp till dig som ryttare på hinder nr 2.

Mkt nyttig övning för hästar i alla åldrar och storlekar.

Kram och god natt !!!!!!

// Fia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0