Torsdag då äre ös!

Igår kväll var det hoppträning för Jens Wikström. Vi var i lekeryd och hoppade som tidigare nämnt. Vi träna på att hoppa småserier och rida cavaletti både på rakt och böjt spår. Träningen var väldigt lik den träningen jag red för Jens i mellandagarna.

Izno var väldigt pigg och glad. Vi har en hel del kvar innan vi är på topp. Jag räknar med att Izno ska pricka in toppform i april. Skam den som ger sig;)!

Nettan som äger Charlies häst & hund var hemma hos mig i måndags också. Jag trodde att min sadel var för vid för Manne och Izno då den lätt kanar. Det visade sig att den blivit för smal! Mina små hästar är ponnyrunda......jag behöver en sadel med bredare kanal och vidare mått! Så nu ska jag spara ihop till en begagnad butet sadel(igen) eftersom prestige sadlarna inte kan bli så vida i kanalen!

Det finns alltid hål att stoppa pengarna i när man har häst! Eller hur!!!!?





Idag på morgonen har jag vart i ridhuset. Manne och Locantus har blivit motionerade. Manne var KALASFIN! Ikväll ska jag åka och dansa reva av mig på gymmet och efter det ska jag hem och lufta Izno en sväng!

Ha en toppendag! KRAAAAAAAM

Fia


Detta längtar jag till!!! Hur mycket längtar du?;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0