Ridhuset...ja, det är det som gäller nu!

Igår vart jag, Fia och min käre far i Lekeryd och red i min farbror Lasses ridhus. Jag joggade Izno ca 40 min och under tiden jag gjorde det longerade pappa Manne.

Manne var riktigt avspänd och lugn, jag tror han börjar mogna till sig! Izno däremot var väldigt energisk och på tårna! Hästarna blir lätt nerviga när det är hårt och halt i hagarna. De rör på sig väldigt lite och när de väl får fast mark under fötterna då bär det av=)!

Efter att farit fram och tillbaka till lekeryd, åkt och dansat Zumba i Huskvarna(så himla kul och nyttigt är det!) åkte jag upp till stallet igen. väl där släppte jag ut min bff Zeth lös på gården och jag själv tog Locantus vid hand och gick med honom i 30 minuter! Man får göra så gott man kan så här års!


Ikväll ska alla hästar ridas i ridhuset. Lääängtar trots att jag idag är dödens trött!!!

Ha en fin dag! KRAMAR Fia

ps. FASEN VA KUL FÖR ROFFE!! HAN ÄR SÅ VÄRD JERRINGPRISET!!!!!!!




Zethplutt ♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0