Thank good it´s Fridayyyyyy=)=)

Veckorna bara springer iväg! Jag, Fia tror att det är så för de flesta, man fyller sina dagar med olika göromål och så tjoffar det bara till och ännu en vecka i livet har seglat förbi!

Träningen igår var super. Som Ida skrev bytte vi hästar under träningen. Ida har sin starka sida i höger varv, medan jag har min i vänster. Vi rider väldigt lika också så vi kompletterar varandra väldigt bra! Vi har börjat samarbeta mer tight än någonsin och det känns så HIMLANS bra!!!

Igår hoppade vi lite serier vilket är stärkande för hästarna. Det var studs upp på rakt spår från kortsidan och sedan ganska snart efter var det cavaletti på medel linjen. Den skulle vi byta galopp över! Viktigt där att ha hästen rund för skänkeln och rida noggrann väg! En övning att rekommendera för lite spända hästar som gärna skjuter in bogen och vill ställa utåt! Och springa ifrån skänkeln.




Nu tänker jag bli djup!


 






Tiden är det mest värdefulla vi har! Tiden kan man aldrig få tillbaka eller jobba igen. Därför tror jag att det är viktigt att man fyller tiden i sitt liv med meningsfullhet och lycka. Lycka är olika för olika människor. Lycka för mig är vänner, familj och hästar och lycka för någon annan kan vara att räkna frimärken, resa jorden runt, samla på fjärilar eller träna någon annan sport.......

Jag jobbar varje dag för att fylla mina dagar med mening, försöka se saker positivt och inte hamna i ett bittert tänkande. Ibland stannar jag upp och tänker för mig själv: Fasen, Fia vad jag har det bra!

Ida, Sandra, Jonna, Sven ,mor & far...många fler....hästarna, ja det är de som är orden i min mening. ♥♥

Dagens lilla fredagssporre till er alla:

Av med offerkoftan, KÄMPA PÅ, slå klackarna i taket, lev livet, tacka för allt du har och va nöjd med den du är. Ingen är som du!!! ♥


Massa kramar från Fia








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0