Jan Brink bor i Hakarp likaså Briar...visste ni det???

Ja det var så jag, Fia kände mig när jag red Izno på banan häromdagen. Jag lånade Idas nya och fina dressyrsadel.

Det kändes ganska konstigt först när jag red i den, höfterna kommer automatiskt längre fram i en dressyrsadel och bröstet öppnas automatiskt upp. Efter en stund kändes det riktigt bra. Jag hade otroligt bra balans i sadeln och kände att Izno fick ett riktigt fint markarbetspass.

Han är lite svag i sitt högra bakben och lägger sig inte lika bra på bettet i högersidan. Man brukar kalla det att tygeln känns tom.

MEN jag kom åt honom ordentligt och han kändes rak och fin på långsidan och han låg jämnt i handen. Kände mig STRÅLANDE glad efteråt och beslutade att jag en dag i veckan kommer ha dressyrsadel när jag markarbetar.


Ikväll åker vi till Jfk och hoppar för Jens Wickström. Ska bli riktigt kul!

Ha en bra dag alla!!

Kramar Fia


Jonna. S och Idas fina Vip wins Mighty Heart (e: Heartbeat)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0