Måndag so it is!

Jag, Fia sitter här hemma och ugglar. Fortfarande sjuk...ja man är inte mer än människa. Mina Planer om hoppträning i helgen gick inte som planerat. Sitter här med lock för örona, känns som att jag pratar i en låda...konstigt=) HAHA!!




Hade planer på att ställa upp mina hästar ett par veckor i stöten på Jönköpings fältrittklubb efter jul. En perfekt plan för mig tyckte jag. Men som det ser ut nu har pappa hyrt ut vårt lilla andels stall som vi har där.

WELL....det är inte värre än att tänka om och göra det bästa av situationen. Som det är nu går det ju att "ösa på för fulla muggar" ute i skogen med hästarna. Ridbanan hemma är helt ok också om än lite blöt om man får lov att va lite gnällig.

Det är två träningar kvar för Micke. Denna veckan tar jag med mig Izno igen, fasen var kul det är att rida en häst som honom. Lagom storlek(159cm), pigg och glad(laddad som tusan), och långt kommen i sin utbildning. Jag hade känslan av att vi lattjade(skojade) på förra träningen. Det är GÖÖÖÖÖR skönt när allt inte blir så gravallvarlig som det lätt tenderar att bli för mig.

  

Så vad händer mer denna veckan då?

Hade tänkt att börja med att bli frisk! Allra helst idag(men det blir svårt). Kör på med mina hals och huvudvärkstabletter och vitaminer så får vi se....

En sväng till Riddersberg är planen. Riddersberg är för er som inte vet en Ridanläggning i närheten av Jönköping där Tenhults naturbruksgymnasium har sitt....den hallen dom har är SUUUUUPER stor. Den används också som körhall.  Ett par varv i den så är hästarna lugna...jag tror kortsidorna är 60m.

Uteridning och sen hoppa någon dag..vet inte vilken riktigt. Nu är det ju så att jag och Jonna. L ska ses på fredag och äta god mat, dricka lite vin och sen gå ut i la stada?=)! Social vinst som jag kallar det. Sedan på lördagen ska Jonna med mig till stallet och sen följer jag med henne till hennes stall. Väl där ska vi rida ut...antingen lilla rundan på 8km eller stora rundan på 17 km....fina vägar rakt fram utan en bil i sikte...vissa har det bra ;)!
Jag tror att det är jätteviktigt att man hittar olika sätt att motivera sig själv vid den här tiden... nedan följer några som hjälper på mig:

Läs en hästtidning med ridövningar och som handlar om folk som får framgång med hästarna, tex ridsport, hippson eller equipage.

Bestäm med en kompis att ni ska rida långrunda(som jag ska med Jonnis på lördag), ta med fika, gör dagen till en social vinst!

Titta filmer från när du tävlat(om du har några) eeller kanske kort på när du rider som du tycker är fina.

Köp en fin grej, tex. ridbyxor, ett schabrak eller ett täcke till hästen.

Åk till ett ridhus där det händer lite, kanske en pay n jump. Eller ett ridhus med speglar om du inte brukar rida i ett sånt=)

Boka in en träningshelg eller en träning längre fram då du behöver ha din häst förberred, då har man ett lite närmre mål än nästa säsong.

Ring en hästkompis å snacka häst...det hjälper oftast för mig;)

Åk och titta på en hoppträning

Ha e goer dag..nu ska jag dricka kaffe...det funkar aaaalltid!! KRAMAR Fia
Inogood äger<3
Izno 5 år


Anita Sande, en av mina stora förebilder(helt fantastisk kvinna). Har startat verksamhet i Tyskland nu, funderar på att åka ner till henne på en inspirationsresa=).




Jag, Jonna.L och Ida


Izno och jag i skokloster, tränar för Anita


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0