Tidig morgon

Så har Fia ställt kl på 5:10....Ställde lampan på halvtänd, satte på lite lugn go musik medans jag låg och vaknade till. Efter det åkte jag till hakarp. Det blev en ganska lång frukost och många koppar kaffe med mamma och pappa innan jag gick ut till stallet.


Väl där släppte jag ut lite hästar och mockade och vägde foder hos mina egna fyra. Red Locantus en lång runda...han var superfin!! Fina fina Locantus!!

 

Ikväll ska jag hoppa Izno för Micke. Manne ska trimmas en stund innan vi åker iväg. Fullt upp med andra ord!

Igår red jag ut Izno med avslut på banan. Locantus och Manne fick enbart gå på banan. Jag linade båda herrarna innan jag red. Det är bra att göra det,m tar udden av energin och så är de varma när jag sitter upp.

Jag fokuserade på övergångar med alla tre hästarna...mycket stärkande och gör hästarna lyhörda för gas och broms.

Manne var mega laddad ändå=)! Hade ett litet kryss i mitten på banan. Han sprang och sneglade på det hela tiden och när jag skulle rida förbi ville han över istället. Vågar knappt tänka på vilket tempo han vill hålla nästa gång vi ska hoppa! Huuuuhh;)!!


Jobbtime!! Ha en go dag! CARPE DIEM ♥

Kram Fia

Snart ut på tur med Izno <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0