Hoppträning för Micke

Det startade med en såsande far som hade 100 saker att göra i sista minuten innan vi skulle åka(det är alltid samma sak, fattar inte att man frtf känner sig stressad när detta inträffar), bilen startade inte på grund av batteriknas, det var kö på motorvägen!

Jag skulle ha Locantus med mig idag. I all stress såg jag hur vi rullade in på Banekeryds ridklubbs stallplan och alla andra sitter och har börjat hoppa...sen ser jag hur det inte går bra...osv..värsta senariona. Man är ju välsignad med en mycket god fantasi vilket inte alltid är en fördel=P!
 


När vi väl kom dit var gruppen försenad...vi blev i tid! YES! Sen hoppade Locantus noll fel på träningen och mycket RUNT och FINT!!! Han var hur fin som helst!! Jag är jättenöjd och glad. Vi red en liten bana med en serie på diagonalen, distans rakt spår 4 galoppsprång lite tight, sedan upp kort på en vattenmatta. och sen la han också till distans böjd båge 5 normala galoppsprång.


Vårt lilla problem var att få plats mellan hindren då distansen var kort. Men jag anser att det är något vi kommer ha lättare för om ett år. Det tar tid med en stor häst som Locantus(175cm i manken)...och som tur är stämmer distanserna bra i de låga klasser vi rider nu=)!!

Väl hemma nöjda och glada pulade jag lite med mina grejer jag ska ha till tävlingen på söndag...vet inte riktigt vad jag ska dressa upp mig i(att vara fin är halva nöjet med tävlingar tycker jag). Det blir väl lite glitter, blommor och pärlor..hihi!! Jag busade till det med att smygtvätta mössa och schabrak i tvättstugan i min förening(fy på mig), coffe ska putsa extra på grejerna och Locantus ska klippas och tvättas (åtminstone, bog, hals och man).

Nehe nog med dravel. Nu ska jag nani nani;)!

Carpe diem sov gott! Kram alla / Fia

ps. odågan Izno är nästan helt bra i sitt ben.....tur för mitt lilla ♥-gull. ds

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0