Hoppträning för Micke avklarad

Jag, Fia och min bff myser för fullt hemma. Jag har dragit på mig en förkylning med halsont å huvudvärk..kurerar mig med lite grönt te så här på kvällan.


Plåstret, följeslagaren my bff thats for shooouu!!! ♥


Det bästa med mörka kvällar...ljus;)


Mina julhästar


Träningen idag har varit SÅÅÅÅ KUUUUUUL!! Jag hade med mig Izno som tidigare nämnt.
Han var riktigt på ladden! Micke loskade när jag skrittade fram och Izno flög i luften....aaa ni kan tänka er att han hade fullt sjå med allt bus denna stunden i Bankeryd ikväll. Bockar efter hindren tramsa för en de ena och ende andra. Men det spelar INGEN ROLL! Han hoppade riktigt bra. Tilläggas kan också att vi tog det lugnt, vi har bara skuttat lite vid ett tillfälle efter lymfangiten han hade. Man kan egentligen säga att han inte hoppat ordentligt med kontinuitet sen i juli!

Fanny hoppade super och Micke konstaterade liksom vi andra att det skett en otrolig utveckling med henne=)!

Vi hoppade två linjer med 5 galoppsprång. En på rakt spår och en på båge. Båda linjerna var lite trånga så vi fick vara noga med positionen över hindren och inte följa hästen för mycket!

Micke tryckte mycket på att vi skulle ha hästarna runt innerskänkeln, att hästarna skulle lyssna på våra hjälper och inte fuska med vägar bland annat. Ikväll var det mycket BERÖM=)! Inte dumt alls..... Vi avslutade med 5,5m.

Efter träningen fick jag och Jonna lov att tillbringa en stund med fikaproffsen. MMmmmm tack tack för lite kaffe på kvällskvisten!

Nu ska jag nana. Ha en fin kväll!

ps. i helgen åker jag med Manne och Locantus och hoppar för Micke. Jag har fått EEEELD i baken! Bäst att passa på så länge vädret tillåter!!


KRAAAAAM IGEEEEEEEN ♥


Locantus nöjd efter morgonturen



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0