Hopptävling i Linköping

Det blev en lång dag igår. Klockan ringde 5.10 och efter en lååång dag i stallet såsade jag ner i sängen kl 23.30 på kvällen. Man kan säga att jag, Fia känner mig mör idag!

Locantus gick 110 och 120 klass i Linköping. 110 klassen hade vi två nedslag. På ett hinder kom vi lite nära och sen höll jag på att glömma banan så det vägen fram till ett hinder blev lite kort=P! sen var han lite spänd där inne också. Ridhuset i Linköping är smalt! Det innebär att banbyggaren inte kan välja så mycket hur han vill bygga. Hindren kom snabbt upp så efter 110 klassen hade jag en tanke som prio 1! UPP MED BLICKEN!

Vi fick se en del fina hästar däruppe i östergötland också! Malin Baryard red hingsten Baltimore! Jag satt och njöt av att se deras snygga och balanserade runda. Och SOM HAN HOPPADE!


I 120 klassen var Locantus mer avspänd. Han är fortfarande trots sina 7 år en oerfaren häst och det speglar sig i spändheten han får ibland i nya situationer.

Han var SUPERFIN, jag hann skjuta av ett och annat megasmile inne på framhoppningen! Vilken känsla han gav mig! Det har aldrig hänt förut!! Väl inne i 120 klassen hade vi två skitpet! Han kommer med styrkan att förbättra sin teknik (och försiktighet)så det tar sig.

Han hoppade med lätthet runt 120 banan och ingen annan häst jag suttit på ger mig en sån känsla av enkelhet mot hinder som han gör. DETTA KOMMER BLI BRA!! =) jag är så så så glad!

Ikväll blir det lullridning med alla tre hästarna. Ska bli mysigt faktiskt.

Ha en toppendag! KRAAAM

ps. jag rekommenderar att åka till Linköping. En seriös och tillmötesgående klubb att tävla på! d.s


Locantus första tävling. Banträning i forserum. 70 cm=)

Izno, Eksjö 2010


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0