Detta är inte en blogg som enbart handlar om en framgångs saga!



Ja hur ska jag förklara detta utan att det verkar rörigt?


Allt gick enligt planen på morgonen i lördags. Alla mina hästar longerades innan vi skulle åka iväg(även Locantus som egentligen skulle stannat hemma). Sist ut var Iznogood. Det visade sig att han var halt!

Tankarna for igenom huvudet 5 miljoner gånger...vad är det nu????? Han var också svullen i ett framben.
Efter övervägande med pappa beslutade vi att ta med Locantus iallafall. Han hade vilat 6 dgr och sedan blivit uteriden och longerad i en veckas tid.

Inte en optimal förberedelse men ändå en uppgift han klarar av utan större ansträngning.

Väl nere i Falkenberg blir vi sena, Locantus får en alldeles för kort framridning och kändes JÄTTESPÄND. vi red in som först startande i klassen och Locantus ville inte ta för sig alls. En riktig skitrunda och jag var helt övertygad om att det hade med framridningen att göra för detta beteende kände jag inte alls igen!

Vi hoppade lite på kvällen och han var efter en noggrann framridning jättefin(lite larvig efter Manne bara, sprang och skrek och stod lite på bakbenen...). Jag hoppade sedan på söndagen 1m och 110. Rundorna var de bästa i år! Balanserat, perfekta lägen, runda språng...inget att klaga på! Vi hade ett ner i omhoppn i första klassen och var dubbelnolla i andra klassen och kom 2:a! Det blev en bra avslutning med honom trots allt!

Manne var nolla i 110 och 115 på lördagen och i 110 på söndagen rev han sista hindret...vi tappade galoppen lite och fick ett nära språng...MITT FEL...sorry Manne! ÅÅÅÅ vilken häst han är min Mani=)


 

 

Efter att veterinären varit hemma visade sig att Izno fått lymfangit. Ett jätte litet sår efter ett balltramp..obs, han går i torr grushage som mockas varje dag...ibland funderar jag på när oflytet tar slut....han bli bra iaf och det är viktigast för mig! Men INGA tävlingar mer med honom i år...jag ger UPP!

För övrigt var det en underbar helg med massa sociala vinster=)!!

Nu ska jag krama kudden! Natti

 

ps. imon ska vi vara skogsmullar! Jag, Manne och Locantus♥

KRAAAAAM

En pärla på en pärla =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0