Fredag <3

Äntligen är Fredag igen. När man har semester blir man veckoblind. Eftersom jag har börjat arbeta har jag full koll på dagarna=)!

Jag håller på och säljer massa saker från sadelkammaren samtidigt städar jag och det börjar bli riktigt fint. Jag håller också på att skruva upp plaketer. Jag räknade lite snabbt igår och vi har över 600 sittandes på väggen nu=P!

I eftermiddag ska hästarna ridas ut. Jag rider Locantus på tvådelat tjockt äggbett nu.Det fungerar bra. Han har så ömtåliga mungipor, annars föredrar jag tredelat bett.

Manne har vilat litegrann efter tävlingen och tiden som återstår till tävlingen i Eksjö kommer nyttjas till kondition och styrketräning för honom.

Nästa vecka ska jag(Fia) ta släpet ut till bårarp(min farmor och farfar bor där). Väl där ska jag galoppträna på den 3km långa nerlagda järnvägen. Sen finns jättebra klätterbackar där också.


Nu ska jag jobba! Ha en bra dag <3

ps. någon som vill bli hästskötare hemma? d.s
(Locantus förra året)
KRAAAAAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0