Underbara fredag

Jaha då vart det fredag igen =D. Jag Fia sitter hemma och väntar på att min GOA tvilling ska komma hem så vi kan rida. Solen skiner ute och det är jättehärligt!


Enda nackdelen är att det är plusgrader. Klampar är inte det roligaste om man säger så.

Nu är det bara drygt en vecka kvar tills jag flyttar Manne & Izno till JFK.  Båda två är så härliga nu! Jag rider bara ut än sålänge och det kvittar om det är kolsvart ute eller strålande sol så är de lika pigga, fräscha och glada!!

Manne har snart blivit utriden i en månads tid så det passar sig väli tiden att börja trimma honom i ridhus nu. Jag har tänkt att vara med på JFKS klubbhoppning den 30/1. Jag har inte bestämt vad han ska gå för klass än, det som känns viktigt för mig är att han får se sig omkring littegranna.

Izno ska tävla första tävlingen i mitten på Mars så jag startar igång honom lugnt och fint. Säsongen och året är långt så vi hinner nog med vad vi ska om han inte hoppar ut från lastbilen eller hagen eller gör något annat utanför lådan som den där lilla illmarige mannen brukar lyckas med.



En av mina "änglar" Jonna. S har tagit över Roddan nu. Jag hinner inte ha honom hemma och de andra två för JFK. Jonna rider Roddan mycket bra!! Jag tycker att hon är jätteduktig och har utvecklats otroligt mycket den senaste tiden. Nästa vecka ska Jonna åka och hoppträna för Micke. Vi får väl se om det blir Fanny eller Roddan som får åke med.

Nu ska jag gå ut i stallet. Jag ska byta av lite hästar i hagarna. Det är ett eländes elände när inte strömmen fungerar i staketen och hästarna kommer på det.



Ikväll blir det gymträning på Sportlife i stan. Ska bli skönt att frigöra lite endorfiner i hjärnan!! Det behövs nu känner jag.  Jag har haft lite bröllopsångest på sistone. ALLA gifter sig nu känns det som. Alla utom JAG :(. Jag tror jag ska gå ut och fria till Zeth nu för han lär inte svika mig med ett nej iaf;).

En allmän tanke jag avslutar detta lilla inlägg med:

Alla männsikor förtjänar att bli älskade för dem de är!! De som är bittra och avundsjuka mår inte bra på insidan. Mår man bra behandlar man andra bra;) KÄRLEK till världeeeen <3





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0