Lördagen den 22/1 2011, det har varit en fin dag de!!

Först lite stall......

Idag var jag på jfk kl 8:45 och åkte därifrån kl 18:10!!! VAD JAG GJORT????


Neee...Jag har inte umgåtts med Linda och Ida(men jag har pratat med båda i fånen) å Sandra har inte umgåtts med mig under dagen.  Men NU på kvällskvisten sitter jag hos Sandra och Sven och hänger.


Idag har jag trimmat båda hästarna på bommar. Jag tränade på klockan och på galoppfattning över bom. Bommen jag fattade galoppen över fungerar som ett slags riktmärke för hur snabbt hästen tar skänkeln i fattningen. Manne skötte sig bra! Han börjar bli lite "kvickare" i kroppen. och han tog fattningarna med en gång.



(ingen urringning eller plutmun här inte ;) he he)

Jag är väldigt nöjd med min Manne, han gör inget väsen av sig och det kompletterar Izno bra. Izno löjlar sig ju för allt, bullpappersprassel, bommar, dörrar som öppnas...ja allt=) las töntas Izno=).


Izno fick också gå klockan idag, han gör det bättre än Manne, inte konstigt med tanke på att Manne fortfarande är BÄBIZ.


När jag trimmade hästarna träffade jag en go tjej jag känner litegrann genom hästarna, hon ska vara med och hoppa på måndag kväll. Skönt tycker jag, man kan hjälpas åt och sätta upp övningar och få lite trevligt sällskap av varandra=).

 Imorgon ska jag och Millan skritta hästarna i 60 minuter, välbehövligt för dem. Sven och pappa har fixat ordentlig el till hagarna nu också så jag hoppas på att hästarna får gå ute mer och att jag slipper fara till Jfk flera gånger om dagen som jag fått göra nu :P. Under dagen har jag hämtat hö i svarttorp och fixat. så egentligen är det inte konstigt att jag inte kom från stallet förrän så sent.


sen lite annat......                            

Apropå sent, jag lämnade sportlife kl 22.20 igår!!! Och då vill jag börja med att tala om att en helt okänd man för mig gav mig en polett till vattenmassagen. Mycket snällt av honom(det lönar sig att ge bort sin P-biljett när man åker från stan och har tid kvar). JA, en sådan enkel grej gör en glad och det kunde lika gärna varit jag som gett bort något....SÅN E JAG;)!!!

Det var på väg från sportlife det hände=), jag fick en sån där Ally mc Beal känsla, gick där i mina sunkiga överdargsbyxor med mössan nerdragen över ögonen(näst intill iaf). Då mötte jag två killar lite sådär goa i hatten var de, säkert på väg till något galej. Jag fick en bild i huvudet att jag hoppade upp framför dem, skakade den ena och skrek: JAG ÄR SINGEL!!! FATTA!! Å här går jag en fredagskväll i sunkiga kläder...ärligt liksom!!!

Sen såg jag ett kärt par hålla handen!! HALLÅÅÅÅ sluta se så kära ut!! Tänk på mig liksom ;) haha!!!

Sen senare på kvällen vandrar jag runt i min lägenhet, ensam diskuterande med Zeth som lägger huvudet på sne och blinkar lite.





Och han tittar på mig och tänker förmodligen(heeeiii ju crazywoman i live with). HAHA!!! Sen flurrar jag runt och letar efter nycklar, telefon och annat och som sagt var pratar högt för mig själv. Jä, jä...så äre. Men jag e ändå rätt nöjd med tillvaron.

Ha en trevlig kväll önskar Fia (bridget)Jones mc beal



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0