Hoppträning för Micke Karlsson

Efter jobbet åkte jag, Fia upp till JFK. Väl där gick jag 20 min med varje rymmarhäst. Efter det pysslade jag och fodrade mina odågor. Med mig hade jag givetvis min följeslagare Zeth som kvällen till ära hade en grön stickad tröja på sig!

Efter JFK åkte jag upp till Bankeryd för att titta på när Jonna. S hopptränade Roddan. Det var en grupp med 6 hästar. Några av dem var väldigt ystra, vilket inte är så konstigt så här i början på hoppsäsongen.

Roddan skötte sig jättebra! Han var dock helt slut, ett så hårt pass han fick gå gick han i somras sist:P!! Jonna var inte helt nöjd med sin insats, men det är verkligen inte lätt att hoppträna för första gången på en häst! Jag tyckte Jonna var jätteduktig!!! Övningarna var inte de lättaste med korta svängar och långa serier.

Nästa vecka blir det hoppträning igen. Och denna gången kommer det bli ännu bättre=) SER VI FRAM EMOT!!

♥♥ (försökte ladda upp en video för kvällen, men datasnillet lyckades inte. Får forska i detta )


 



Imon ska jag upp två vändor till JFK=)=). Lina hästarna på morgonen och rida på kvällen. Planen är att trimma med bommar på lördag, ge hästarna en timmas skrittpass på söndag och hoppa på måndag. Vi får se;)

Ha det bäst=) carpe diem Kraaaam Fia



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0