En liten snabb blänkare så här på kvällskvisten

Nu är jag, Fia hemma i Hakarp. Jag har varit uppe på JFK och ridit Manne och Izno. Jag trimmade båda en stund. Både Manne & Izno är väldans arbetsvilliga och roliga att rida så jag måste verkligen "bromsa mig själv" att inte rida för länge och för hårt nu i början av vistelsen på JFK.

Jag har hört om "faran" med unghästar som är ridbara....det blir för "lätt" att rida dem och man tänker kanske inte på att de fortfarande växer och att man behöver tänka sig för hur man lägger upp träningen, hur de ska ridas, hur ofta och hur långa pass mm....

Jag tror att det är viktigt att man rider hästen varierat. Hårt underlag,mjukt, uppför, nerför..olika övningar från dag till dag. Lite som när man själv tränar på gymmet. Att man tränar olika muskelgrupper och övningar varje dag när man tränar ofta =).

Jag läste någonstans om en fälttävlansryttare och om hur hon sätter igång sina hästar.Hon sa: VADÅ HALT??? Det finns ju brodd!!! JÄ JÄ RAJT säger jag så!! Bor hon i skåne månne??? Hemma i Hakarp är det isgata överallt!! Är man ute och rider och hästen blir rädd förnågot och halkar och sträcker sig...eller den kanske bara rentutav halkar...för de där brodden hjälper inte alltid har man märkt. STACKARS de som har det så nu! Jag har LYX med stooora bokstävernuförtiden!!

Nu ska jag ut och väga lite hö. klockan ringer 5:15 imon och det lär inte bli 1 timmes znooz som vanligt. Imorgon ska jag till JFK och göra fint på morgonen. För sedan påkvällen ska jag med när Jonna. S ska hoppa Roddan för Mcike! Det ska bli mycket spännande!!

Ha det fint hörni;) ps jag putsade mina grejer idag så de är riktigt snajdiga ds <3


VÄRLDENS BÄSTA PAPPA(även att han e lite tjötig ibland) <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0