Gårdagens hoppning

Jag, Fia skrev tidigare idag om Manne♥.
Manne var väldigt BRA igår när vi hoppade, jag hade en närmare eurforisk känsla när jag åkte hem från ridhuset sent på kvällen.
Vi hoppade en serie med 3 oxrar avståndet mellan dem var 6m,med andra ord lite trångt eftersom ett normalt avstånd i en kombination med ett galoppsprång ligger på 7,40m.
Så här i början av säsongen valde jag att ha 3 oxrar. Man kan lägga till flera. Det man kan tänka på är att när man har fler oxrar med i serien kan man öka avståndet mellan dem en aning för att inte göra det för svårt för hästen. Till exempel 6.20, 6.30, 6,40. m.
Denna övningen är bra för mjölksyran för hästen.

För mig blev det också en väldigt bra övning för min position över hindret. Ofta har ryttare en tendens att följa hästen lite för mycket i språnget. Det är så även för mig.

Izno fick hoppa serien några gånger också. Jag satte också upp ett räcke med galoppbom(hjälpbom) innan räcket på diagonalen som jag hoppade direkt efter serien.
Inga skojsiga bilder idag tyvärr. Men om jag beskriver hur Manne var med ord så var hans framben som en fällkniv och bakbenen som ett gångjärn. Och så KVICK!!! Jag är imponerad av honom!!!
Izno var också fin. Någt ofokuserad och lite sprallig som vanligt!


Ha en fin kväll hörrni;)
Kram Fia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0