Utedag i stallet

Idag ska alla hästarna i stall vip wins ridas ut. Fanny, Binis, Locantus, Manne och Izno. Imorgon ska Izno och Binis hoppträna på Jfk för Jens Wickström. Det ser vi fram emot.

Jag har hoppat litegranna igår med Izno. Jag använde Idas Butet sadel, den ligger bättre på honom än min sadel tyvärr. Izno är en väldigt rund häst så det gäller att ha en sadel som är perfekt i bomvidden annars har sadeln en tendens att kana. Jag har också en brösta på honom som sitter ordentligt. Den fäster jag i sadelgjorden. Antiglidpadd har jag också. Det är ingen ide att lämna något åt slumpen.....noga ska det va=)

Igår red jag ut Locantus och sedan avslutade jag med lite galopp på banan. Han var superfin. Känns kul när vilan gör dem gott, samma med Manne han satt jag på i förrgår för första gången på 3 veckor. Kanonfin och pigg och glad. Allt man vill att hästen ska vara!

Ha en bra dag! Kram ALLA

// Fia


Ps. shit vad jag längtar efter detta! d.s


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0