Karaktärsbeskrivning

Här nedan kommer lite info om hurdana hästar jag har:



Iznogood

Född 2002

E: Everest UE: Tanburin

Bästa merit: Dm vinst 2010. Debuterat 135 med bra resultat

Iznogood är en väldigt speciell herre. Han har en STOR personlighet. Han är en diva som talar om precis hur han vill ha det. Izno måste gå i hagar med höga staket annars hoppar han ut och kollar läget på andra ställen. Han älskar mat och är en mycket känslig häst både att rida och att ha och göra med. Izno har med sina egenheter absolut en speciell plats i mitt hjärta ♥




Armani Breezer

Född 2006

E: Camaro M U: Ponnymamma som är linjeavlad på Utrillo(hon har vunnit svår hoppning).

Bästa merit: Felfri i 120.

Jag och pappa köpte Manne som treåring. Jag kommer ihåg att han hoppade över staketet i paddocken när vi skulle visa honom i löshoppning för farfar. Manne är en riktigt gosegris. Till och med kraften kan han pausa ifrån när man klappar honom på huvudet. Manne är en genomsnäll häst som ÄLSKAR att hoppa. Han gillar att göra det fort. Så innan han är full lärd så gäller det att hålla i hatten=)!! Något mer han älskar är morötter...och min pappa förstås som matar honom med dom.




Locantus MB

E: Licanto UE: Rapallo

Född 2004

Bästa merit: Plac i 110 och debuterat 120 i år med en stadig runda.

Hade Locantus varit människa skulle jag varit kär i honom! Han är en riktig Don juan! Han är en stor häst(175) med raka haser, vilket gör honom ganska svår att rida. Men han har stor kapacitet och en speciell historia därför ger jag mig inte med denne man! Kapacitet mässigt är han den bästa häst jag haft!

Pappa fick honom i 50 års present av mamma, då var han ett år. Han lär aldrig lämna stallet i Hakarp!


Nu ska jag jobba vidare=)! Ha en bra dag!

ps. jag hoppade för Jens igår. Pigg och bockig häst och många bra tips! mer om det senare!

KRAMAR Fia




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0