Tisdag = uteritt

Igår var jag, Fia ute och red med min "granne" Jessica. Jag tog hästarna i släpet och åkte bort till henne. Hon bor ungefär 2,5 kilometer (asfaltsväg) bort. Väl där red vi ut i skogen och galopperade. Bortanför henne finns fina vägar att galoppera på. Det är grusvägar i skogen som är flera mil långa! Det går också lite upp och lite ner så det är inte bara raksträcka.


Både Manne och Locantus var SJUKT fina!!!!! ♥Jag hade en otrolig känsla (näst intill eurforisk) hela kvällen efter ritterna.

Det har verkligen gjort Locantus väl att få tänderna raspade och jag märker att han blir starkare för var vecka som går(och därmed mjukare att rida).


Det som jag och Jessi fokuserade på när vi red ut var övergångar och galopp med riktig framåtbjudning!

Det är inte sista gången vi rider ut kan jag tillägga!!! =)

Ikväll ska jag åka till Micke och skutta Locantus lite. Manne får vila idag. Imorgon bär det av till Tingsryd...ska bli såååå kul!

Ha det gött! KRAMAR Fia




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0