I drömmarnas land

Jag (Ida) är en riktig drömmare, framförallt så dagdrömmer jag mycket. När jag går i stallet på dagarna har jag igång min hjärnfrekvens på högsta nivå. Jag tänker på vad jag skulle vilja göra, det vill säga hur jag och mitt liv ska utvecklas. Det finns massor med saker jag funderar över, allt ifrån hästarna, huset, familjen, vänner, jobb, utbildning, stallet och massa mer. Jag drömmer även om ganska orealistiska saker som att jag vinner massa pengar och vad jag skulle göra om jag så gjorde =) eller att jag ska ut & resa över hela världen och jobba med människor i olika länder. Att jag skulle bli en sångerska och sjunga skiten ur alla (vilket är heelt åt väggarna eftersom jag bara kan sjunga låga toner eller falskt) eller att vara med i let´s dance & florera mig bland alla kändisar.. haha ni ser ju heelt vild fantasi.

I och med att jag har så mycket visioner är jag en människa av projekt. Hundra saker på gång samtidigt och en del saker går snabbt och en del hänger efter i planerna. Jag funderade (konstigt nog) när jag vaknade imorse över varför jag är som jag är. Med alla tretusen saker om och kring mig :P

Horoskop, tänkte jag!! Jag är fisk och nu blev jag ju givetvis nyfiken på hur en fisk blir beskriven som person. Givetvis så påverkas människan av erfarenheter och det sociala arvet, men ändå kul att veta.

Såhär lyder tankarna om en typisk fisk! Ni som känner mig! Tycker ni det stämmer?? =)


Den typiska Fisken är rättvis och medkännande, ömmar för alla som har det svårt. En mjuk, känslig och sårbar läggning är kännetecknande, liksom en strävan efter att finna sammanhang och mening i tillvaron.

Neptunus är tecknets härskare, känd som vattenguden i den grekiska mytologin. Den som är född i ett vattentecken är en känslomänniska, med ett rikt inre liv. Fisken är en god lyssnare och har förmåga att leva sig in i sina medmänniskors livssituation. Fisken är mycket intuitiv och anar sig fram i tillvaron. Här finns stora fonder empati och välvilja. Fisken ömmar för alla som har det svårt och söker sig gärna till roller där hon känner sig behövd. De svaga och utsatta grupperna i samhället, barn och djur, ligger denna godhjärtade natur extra varm om hjärtat.

Många Fiskar känner sig vilsna och har perioder där de upplever att de inte passar in. En känsla av utanförskap kan stundtals vara svår att brottas med, men ger samtidigt Fisken en mycket tolerant människosyn. Fisken väljer ibland att fly undan, att inta ett passivt förhållningssätt. Det är viktigt att Fisken vågar följa sina drömmar och visioner, att ha modet att lyssna med det inre örat…

Fisken är en sökare med en öppenhet för andra dimensioner. En god människokännare och humanist, ofta utrustad med en kreativ, fantasifull ådra och stora fonder välvilja.


Nu är det dags för mig att drömma vidare, för ni som är nyfikna så drömmer jag mig hem till stallet, familjen,hästarna & min stora kärlek Rikard.

Ha en toppendag! Carpe Diem mina vänner <3 <3





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0