En liten blänkare på morgonkvisten

Jag, Fia och Ida passade på att umgås länge med varandra igår. Det var jättemysigt och vi hade som vanligt massa att prata om. Vi åkte först till Lekeryd och tittade på när Linda hopptränade Tossan för Christoffer. Vi tittade bara en liten stund sen bestämde vi oss för att åka och titta på Maria Gretzers Clinic om 4-åringar.

Jag tycker att clinicen var intressant. Maria var väldigt lätt att lyssna på. Egentligen så var det ju inget nytt. Hon pratade om att balans är a och o, att övergångar är underskattat och att man bör ha den 4 åriga hästen mer lång i formen så att den rids bakifrån och fram. Hon framhöll också att man inte ska sitta ner så mycket på en 4-årings rygg utan rida mycket i lätt sist!

Jag såg de tre första hästarna som gick. MYCKET fina hästar. Och Katja Falks häst Quito är så extrem vacker tycker jag!!!

Jag var lite missnöjd med att de hade 5-åringar på 4 års clinicen! Hade det varit 4åringar så tror jag att det kanske uppkommit lite mer problem relaterade till 4åringar som ryttarna och Maria kunde löst tillsammans och vi i publiken hade lärt av det. Men, men man kan ju inte få allt här i livet ;P.

NU ska jag jobba!! Och ta en KAFFI =D

Ha en toppendag!!

MASSA KRAMAR

Fia

Lille Armani också kallad Manne och Mani. Kärt barn= många namn

p.s längtar tills nästa helg d.s


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0