Vi kommer allt närmre skrapa rutan tiden

När jag Fia och min härliga far Kalle åkte upp till Stockholm i helgen kändes som vi var i TOMTELAND!! Det låg mycket snö på sina ställen....frrrr...


Denna bilden tog jag när vi åkte förbi Nyköping.

Jag tycker man känner av mörkret och kylan. Man blir tröttare och måste kämpa mer för att motivera sig själv hela tiden och göra det man ska helhjärtat.

Jag tycker det hjälper med massa mys och tända ljus på tidiga mornar



Tidigt på morgonen. Trött men GLAD =)



En till trött & glad. ALLTID med, bästa hunden <3



Å så en herre som är så trött att han inte vet vad han ska göra av maten. ;)



Myys



Mer mys <3

När jag är klar här ska jag gå ut i stallet och mysa en stund innan jag åker till jobbet. Jag red Roddan på banan igår. Han gick väldigt bra och jag känner att han är en snabblärd häst.

Det vi fokuserade på igår var start och stopp(och min sits förstås). Man kan aldrig träna för mycket på övergångar. Jag kände en tydlig förbättring ju längre jag red. Har man en häst som är svag och inte orkar hålla galoppen är det ju väldigt bra att galoppera tills man känner att det börjar bli jobbigt för hästen och så är det läge att sakta av.

Det finns ingen mening med att sitta och galoppera och jaga fram hästen för att den inte orkar.

Jonna. S ledde Izno medans jag red. Ídag ska han få ett långt skrittpass.

Roddan ska få gå en runda på banan igen. Jag ska snart börja stärka honom med hjälp av cavaletti.

Innan jag satt mig här har jag gått morgonpromme och tränat på min pilatesboll!! PERFEKT start på morgonen.

Ha en toppendag!!!

Puss å kraaaaam Fia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0