Utan motgång är framgång ingen framgång

Jaha då vart vi hemma från Grevagården. Jag Fia känner mig JÄTTETRÖTT! Ska snart lägga mig och vila en stund och samla mina krafter inför dagen!!

Idag red vi en 125 klass med två faser. Izno hoppade super på 1,2,3,4...sen höll jag inte planen(dumma, dumma mig) och red en längre väg fram till trippelbarren. Jag såg inget läge på hindret och red lite hårt emot. Det ville Izno INTE vara med om. Andra gången hoppade han det fint, men stannade på hindret efter som var ett räcke ur sväng. Vi kom helt perfekt på räcket, med Izno ville inte, han tyckte jag klantade mig för mycket innan. Izno är en känslig häst som vill att jag ska göra rätt...då gör han det med, annars kan det va!!

Andra gången vi red på räcket hoppade han över det som ingenting.

Om man hade kunnat vinna pris på framhoppningen så hade vi gjort det!! Han kändes fantastisk!!! Jag var i ett LYCKORUS hela framridningen. Lydig, spänstig och energisk!!! Allt man kan kräva och lite till.

Efter träningarna hos Anita har han blivit mycket känsligare och mer på bakbenen. Rådet från Anita är att sätta ett snällare bett i munnen på honom...från smalt tredelat till ett lite tjockare. Det är en ändring jag inte hunnit med att göra. När det funkar lika bra inne på banan som på framridningen så kommer jag somna som ett lyckligt barn på julaftons kväll efter vi varit på tävling =).

Jag har lärt mig en del efter helgen och bestämt mig för följande:

Byta till ett ännu snällare bett!!

ALDRIG ändra min plan

Aldrig mer åka på en tävling med så tidig start(Izno varken åt eller drack någonting knappt förrän han kom hem)

Ändra klass till nästa helg till 115, 125 istället för 125 och 130.

Försöka att undvika att plocka bort galoppsprång i tidshoppningar för att Izno inte känner sig bekväm med det.

Mycket att lära!!! Men det är därför jag aldrig tröttnar, man blir aldrig fullärd!!


Å till annat!!! Härlige Roddan gick SÅ bra igår på cavalettin, han är verkligen lyhörd för mina hjälper. Han vill, vill och vill göra mig till lags. Idag ska vi fortsätta med cavaletti och i början av nästa vecka ska han ridas ut. GOA Roddan!!!

Speciellt tack till Agnes som varit med och peppat mig idag!! Snacka om att hon är en ambitiös och intresserad person som hänger med på tävling klockan 5 på morgonen!!!!

Ha en fiiin dag!! KRAMAR




Tur att mamma & pappa tycker om fullt hus, för så här är det ofta hos oss. HÄRLIG gemenskap =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0