Livet kan vända lika snabbt som man byter sida i en bok.

Ibland glömmer man bort det som är viktigt i livet, fastnar för pettitesser....oroar sig för mindre betydelsefulla saker.

Pappa brukar säga att man inte ska oroa sig över småsaker det kommer tillfällen i livet då man verkligen får känna att man lever och kämpa!!!

Jag tycker att det viktigaste i livet är att fylla det med saker man blir lycklig av, utan att jaga och bli förblindad av det man inte har. Lycka kan variera väldigt mycket beroende på vem man är.

Jag blir lycklig av mina vänner och mina hästar och livet därtill. En annan person kanske blir lycklig av sin man och sina barn och kanske av att ta en njutningsfull morgonpromenad.

Sammanfattningsvis så tycker jag att alla människor borde:

Vara kärleksfulla och ha empati för andra.

Ta hand om sig själva och därmed också ta hand om andra!!

Fylla livet med det som gör en lycklig

Stanna upp, känna efter och njuta av stunden

Vara sann mot sig själv och göra vad man vill (givetvis med viss hänsyn för andra)

vara tacksam för det man har

Carpe Diem!!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Jag älskar livet /// Fia





Kommentarer
anonym

Bra skrivet!! Håller med!

2010-10-14 @ 16:26:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0