Liten updatering =)

Idag ska jag Fia åka till ridhuset en sväng. Jag ska känna lite på Izno innan helgens tävlingar på Grevagården. Jag ska trimma honom litegranna och ta ett par språng.

Å så har vi Roddan =). Jag red ut honom en sväng tillsammans med Jonna. S och Ida igår. Vi tog det väldigt lugnt. Efter uteritten red jag Roddan en liten stund på banan.Han gick bra i vanlig ordning!! Det finns ju självklart alltid saker som kan och ska bli bättre. Det är som Anita säger "man ska aldrig bli helt nöjd för då blir man aldrig bättre".

Idag kommer Millan till stallet. Hon ska rida ut på Roddan tillsammans med Sandra. Det kommer också det bli en lugnt tur med skritt och trav.

Om det är plusgrader i helgen ska jag rida Roddan på banan. Då ska jag börja lägga in lite travbommar och någon enstaka studs på rakt spår. Vi tar et sakta med säkert =). Det är viktigt att Roddan känner sig trygg med det vi arbetar med eftersom han är känslig och fortfarande inte så långt kommen i sin utbildning. Är det hårt i backen rider vi ut. Jag kommer inte att orka åka iväg till ridshus efter tävlingen i helgen. Den börjar ju kl. 7!! Så jag och pappa ska åka kl 5....å när behöver jag gå upp då? får se lite..

MEN JAG SKITER I KNOPPARNA!!! Orka knoppa kl 3:30 på morgonen :S:

Manne <3, han går i hagen, brallar i hagen, har rymt över till Legendes hage =). Verkar lovande inför hans igångsättning. Framöver ska vi bara gosa och mysa han å ja!

Nehe dags å jobbe!!

Ha det götti götti

KRAAAAM Fia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0