Frrrrr...regn och rusk

Jag Fia brukar alltid fram på höstkanten skoja om att man bara skulle ha häst sommartid =). Jag förstår de människor som längtar efter höstrusk och mörka kvällar!!! Klart de gör det!! Det måste vara fantastiskt skönt och rofyllt att sjunka ner i soffan med en bok, några tända ljus och en varm filt om sig för att sedan spana ut genom fönstret i mörkret och se regnet piska mot rutan....MMMM...vad mysigt!!

Mindre mysigt är det för oss hästfantaster!! Smidigt värre hade det varit om jag sagt till Manne så här: Manne, mocka boxen noga ok??!! Se sen till att du väger ordentligt med mat i påsarna. Sen skulle jag vilja att du tränade lite balanserade övergångar i hagen...å du glöm inte lindorna och linimentet efter!!! Sen ansvarar du för släckningen i stallet.

Manne svarar: OK!!! SJÄLVKLART!! Jag behöver nog tänka extra på mitt vänstervarv med för jag är lite svagare i den sidan!! Så Fia ta et lugnt så ordnar jag de!!!

Hihi....ne den bittra sanningen(som ibland är supemysig för att inte förglömma) är ju att vi slänger på oss regnjackan går ut i blåsten, rider häst nummer ett, häst nummer två, häst nummer 3....mockar och grejar....går in värmer med en kopp kaffe...går ut och fryser efter att suttit inne och slöat till...på med pannlampan och mockar hagar!!

Det är då man får tänka på hur roligt det är när man åker på alla meeting på sommaren...och hur kul det ändå är att träffa alla sina goa vänner i stallet...För vad är väl en bok i soffan???? Långtrist, tråkig å alldeles alldeles..jaa...ni vet!!

KRAAAAM Å KEMPE PÅ!!!

//Fia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0