Nu, sen & positivt tänkande

Som jag tidigare har belyst så är det mörkt och trist ute nu. Det är mörkt när man vaknar och mörkt när man  kommer hem. Men i allt mörker finns det små ljusglimtar, man måste bara välja att se dem =) Själv har jag många små lusglimtar just nu. Det kan vara både abstrakta och konkreta saker. Det känns lika lätt att använda sig av båda. Jag ser fram emot bröllop, nästa tävlingssäsong, thailandresan m.m. Detta är mina tankar, jag väljer att tänka positivt och låter mig drömma iväg om olika scenarier. För att skapa lugn och harmoni kring mig, så väljer jag att tända ljus, mysa ner mig i min filt, med Rikard, Sylle & Biggan. Äta en god matbit och njuta av nuet.

Vara tacksam för:

  • Jag är jag
  • Jag är frisk
  • Min familj
  • Mina vänner
  • Mina djur
  • Ett tak över huvudet
  • Trygghet

Och de är få av alla saker som jag är tacksam över =)

För att må bra, måste man vårda sitt sinne, det gör man genom att man väljer sättet att tänka på.


Man kan välja att vara långsint, bitter, negativ och ha låsningar i sitt tänkande gentemot andra. Då kommer man förmodligen att må sämre själv och lägga sin energi på helt fel saker.

Eller så kan man

Välja att vara glad, se positivt på olika situationer, tänka problemlösning, se utmaning istället för hinder. Fokusera på sig själv. Är man glad och trygg med sig själv i egen person så blir andra trygga och glada i sin omgivning...

Det kanske är något att tänka på?!

Givetvis så ska man få vara ledsen ibland, det är bra att gråta. Man får tycka synd om sig själv ( ABSOLUT )
MEN!! Inte i för långa perioder!


Lev livet och gör det väl, med mycket kärlek och respekt, tiden går fort!! Tänk på det!! <3 <3

Pussar Ida



Kommentarer
Mona Melvold

Hej Ida! Mkt bra skrivet, det är något jag måste tänka på just nu,det verkar som jag har förmågan att bara omge mej med människor som påverkar mej negativt just nu. Jag får göra som du säjer: Tänka positivt även om det inte är lätt alla gånger. Kramar

2010-11-05 @ 09:44:02
fia

man vet aldrig vad som väntar och vad livet har att ge, jag tror man måste välja de människor som ger en det man behöver för stunden!!! Och de som älskar en, jag tvivlar inte ett dugg på att det finns många i din omgivning som ÄLSKAR dig!!! KRAM

2010-11-05 @ 22:36:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0