Lunch, fika, jobb å ett å annat möte

Söndagen den 14:e har varit en effektiv dag! Jag Fia har jobbat en hel del i stallet.

Emma <3 kom hit idag på morgonen. Vi fodrade sen gick vi in och drack kaffe en bra stund och mös innan vi gick ut och började.

Jag och Emma red ut, Emma på Eastwood och jag på Izno. Izno var riktigt fin idag. Han arbetade genom hela kroppen och var mer avspänd idag än var han var igår. Igår fanns detså mycket MONSTERSNÖKLUMPAR å annat att titta på.

Eastwood trampade på bra också, Emma tänkte mest på sin sits, eftersom Eastwood är så gammal får han lulla och vi ställer inga krav på honom.

Roddan fick ridas på banan idag. Han var SÅ fin!!! Jag tränade mest på övergångar. Och tänkte FRAMÅT hela tiden. Han fick upp en riktigt fin och härlig galopp också!! Jag tog några språng med honom och det gick också bra!

Jag fick ett fint kvitto på att Emma är så mjuk och följsam i ridningen som det ser ut när man ser henne rida. Roddan var väldigt fin i munnen!!! Emma red ut Roddan med mig igår...ju. =)=)=)=). Jag måste säga att jag är SÅ nöjd med Emma på alla sätt!!

Farmor och farfar var här idag och lunchade med oss!! Det är alltid lika kul att träffa dem. Vi avnjöt en hemma gjord kålpudding a la Ida!! MUMMA!!

Nu kommer snart pappa hem, vi ska mocka ut lösdriften!! Det är ett tungt jobb men det är alltid lika kul att se hästarna mysa ner sig i all halm när vi är färdiga!!

NU KOM HAN HEM ;)

Senare ikväll ska vi planera möhippa...Passa dig Ida!!! Hehe!! och jag ska städa förråd!!

Ha det toppen!! KRAMAR Fia



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0