Träningsonsdag

Onsdagar ojämna veckor betyder hoppträning för Christoffer Andersson i Frimans ridhus i Lekeryd. Denna dag bar det av med två hästar för mig (Linda). Träningen bestod av flera olika linjer på både raka och böjda spår. Det var de böjda linjerna som visade sig vålla mest svårigheter då det inte alltid är helt enkelt att hitta brytpunkten och ha hästen helt rakställd mot hindret. Avslutningsvis sattes allt ihop till en liten bana om 8 hinder med 10 språng.

Först ut var Toscana. Då jag inte riktigt fick henne mellan hand och skänkel fick stor del av träningen ägnas åt nyttigt markarbete. På slutet tog vi iallafall några språng och då kändes Tossan precis som vanligt! Jag fick även denna gång med mig några visdomens ord om vad jag behöver träna på. Jag måste ha bättre tryck i galoppen i svängarna och fokusera på ett hinder i taget. Inget nytt under solen alltså :)

Efter träningen med Tossan var det bara att stressa hem och hämta Isadora och lillasyrran och hennes Sighten. Som vanligt var Isadora lite spänd precis i början av ridpasset, men det lossnade ovanligt fort denna dag! En del av övningarna tyckte vi var lite för svåra för henne så jag fick hoppa lite färre hinder och bara på raka linjer. Hoppningen funkade bra men hon överhoppar sig lite, tror hon blir chockad över sig själv när hon gjort ett stort språng så då passar hon på och bocka lite också... För Emilia och Sighten gick det bra som vanligt, om än lite fort emellanåt :) Härligt att se att de trivs så bra med varandra!

// Linda


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0