Nu blir det tårta i Hakarp =D

Efter många om och men, så kom vi iväg till Hallstahammar för att träna för Anita. På förmiddagen red vi markarbete och på eftermiddagen hoppade vi. I markarbetet låg fokus på balans, lydnad och bakbensaktivitet och ni som rider vet ju hur klurigt det kan vara att knyta ihop hela säcken ibland. Locantus vill gärna precis som jag ta det lugnt och fint och gå i samma bekväma form. Detta har vi fått jobba ordentligt på. Det bästa med markarbetet för Anita är att det verkligen händer grejer!! WOW säger jag bara, det blir AHA-upplevelser hela tiden.

 På slutet så hade vi (jag & Locantus) förvandlats från en limosin på andra växeln till en bakhjulsdriven, trimmad ferrari ;). Sandra och Legende har verkligen fattat grejen, det såg verkligen suuuper ut och det är ju inte konstigt att nollorna börjar komma på tävlingsbanan nu. Jonna & Roddan gjorde riktigt stooora framsteg, han var mellan skänkel och hand, som en riktig gummisnodd. Roddan lärde sig att fatta galopp från skritt idag också... i bra balans dessutom, så kul för Jonna tycker jag =D

På eftermiddagen hade vi ett pass med hoppning, Jonna & Roddan utvecklas i rätt riktning och gjorde flera fina språng. Övningarna blev bara bättre & bättre och på slutet bjöd Roddan lite grann, man kan säga att han börjar fatta galoppen ;). Anita tyckte dessutom att Roddan var trevlig och det får vi ta åt oss utav =D

Legende hoppade som aldrig förr, han hade runda fina språng och i visa delar av träningen så var Sandra och Legende ett riktigt skolexempel=)

Locantus & jag red samma övningar som Sandra, han gick två fina rundor... inte så konstigt kanske eftersom han hade en egen uppvärmning, plus ett mellanmål. Locantus ryggade för ett läskigt hinder och jag gav drivande skänkel, för att han skulle komma fram till hindret. Då backar Locantus, trampar på sin egna hov, samtidigt som han tänkte vända. Det resulterar i att han går omkull med bak och jag fick snällt släppa tygeln och ramla av för att jag skulle slippa få honom över mig. Och istället för att komma till mig så springer han iväg till ett stort fält 500m från platsen och står där & mumsar gräs.Lite lagom retlig ;). Som tur är så skadade ingen av oss, så vi kunde avsluta träningen på ett bra sätt med två fina rundor =) Och så blir det tårta i Hakarp i helgen =D


Våran fotograf Fia gillar rumpor, ägarna till dessa ändalyktor tillhör Jonna & Roddan =D

//Ida


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0