Mamma! Jag är stolt över dig!

Det har varit den finaste dagen på hela försommaren, inte ett moln på himlen och ett riktigt behagligt väder. Det är också en väldigt speciell dag. Devon våran rottweiler har fått åke till himlen just idag. Pappa, mamma, Fia, Pelle,Sandra, Jonna,Sven,Linda & Jag har alla gråtit. Devon var så speciell och väldigt fin =) . Jag stod och tittade ut över himlen för en liten stund sedan och jag svär på att jag såg en stjärna lysa extra starkt och visst måste jag erkänna att det känns mycket tungt just nu. Jag vet att det är ett måste, när man har djur, att den dagen någon gång kommer att infinna sig, när man måste säga hejdå...... Vi ses igen någon gång............

Och jag måste också säga att mamma är så stark och att jag beundrar henne för att hon har tagit beslutet och varit med Devon in i det sista. Devon har fått en fin tid med oss, min och Devons sista stund var mycket mysig. Vi har kelat hela dagen och han fick massooooor med köttbullar av mig... Han var verkligen tokig i mat. Jag fick dela köttbullarna, annars hade han svalt dem hela och inte alls känt någon smak.

 Det påmminer mig om ett kärt minne från när Devon var unghund. Fia och jag hade köpt Mc Donalds mat och Fia var så sugen på sin cheeseburgare. Hon höll den i sin hand och vände sig till mig för att säga något.... Och så vipps så var Fias burgare borta,,, jag tror till och med att han svalde den hel =).. Och ett annat minne, som faktiskt är rätt roligt. Det var när jag precis hade blivit ihop med Rikard och vi hade tillsammans fått uppgiften att sova i hakarp för att mamma & pappa var borta. Det blev en ganska sen kväll, men jag gick upp tidigt och red medans Rikard låg kvar och sov. Efter 45 min ringer Rikard och frågar vart jag är och om jag snart kommer tillbaka. Då visar det sig att Devon ligger nedanför trappan och så fort Rikard tänker gå ner så morrar Devon på honom. Devon och Rikard blev vänner sedan och idag så kan vi skratta åt det minnet.

Just nu så springer Devon, mer än han har kunnat på väldigt länge. Han har fina höfter och är frisk, med glansig päls. Han Har massa mat, hur mycket som han bara vill ha, utan att bli tjock. Det finns massor med kompisar och han blir klappad hela tiden. Han har sin snuttefilt med sig... Den svarta som han ligger och tuttar på. Han har sin fina hundsäng med sig och sin leopardfilt. Och inte att förglömma, sin tennisboll.

Jag kommer att sakna Devon och många med mig!!

Devon R.I.P



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0