Vår årliga mycket trevliga tradition Falsterbo

I Torsdgs klockan 5 på morgon kuskade vi iväg med lastbilen ner till Falsterbo.
Vi var bra trötta men ändå fulla av förväntningar över denna helg som vi längtat efter heeela året! Gänget som åkte var Jag(Fia), Ida; Linda, Joel(Lindas kille), Rikard(Idas kille), Idas och min lillebror Sven(som körde lastbilen), Henke också kallad le flower....det gör han för att hans pappa hade blomföretag förr i tiden. Henke är en av våra goooda vänner sen många år. Jonna L och hennes kusin Åsa kom ner på fredagen.

Efter ca 5 timmar var vi framme. Vi fick samma plats på campingen som förra året och det var vi mycket nöjda med. Skönt att stå lite avskiljt från alla partajande yngre förmågor =). Första dagen solade vi och tog ett dopp i havet. Jag och Ida somnade till som två strandade sälar på stranden. Vi var som KRÄFTOR sen. Jag fick höra av en som bodde i falsterbo att det berodde på att sanden är så vit att den reflekterar solljuset nästan som en spegel. Jag tycker att den vackra omgivningen i Falsterbo är en stor del av det hela.

På fredagen var vi uppe påp showen...OOOOOO vad det pirrade i hela kroppen av att se den stora fina gräsbanan och alla fantastiska hästar och ryttare. Jag vidhåller fortfarande att Linnea Ericsson från Danmark är en god förebild med den fina ridningen hon visar varje gång man ser henne. Vi tittade på 5-års finalen. Vi satt på läktaren och paxade hästar för fullt! =)=)=) vill ha, VILL HA!


Här är bilden på ett naturhinder som är med i Falsterbo Derby

Efter att varit uppe på showen var vi varma och trötta, vi blev totalservade av killarna när vi kom tillbaka till lastbilen. Total avslappning och MEGALYX kallar vi det! Senare på kvällen hade vi mycket trevligt i goda vänners lag. Vi hade en lastbil med andra ryttarmänniskor från Jönköping jämte oss som vi hade roligt vmed!



På lördagen tittade vi på Nationshoppningen. SVERIGE VANN!!! HEJA SVERIGE! Vilket tryck det var på läktaren, helt fantastiskt var det, man fick ståpäls av känslan av att vara där och se.  Vi tittade också på derbykvalet innan vi gick hem för att återigen bli servade av våra fantastiska killar!!!
Det här är en bild från en enastående häst från sixbaren som vi tittade på på lördagkvällen. Det såg nästan ut som att hästens ända skulle slå till ryttarens nacke över hindret. Detta hindret är nog ca 180!


Den svåra grinden efter banken i Derbyt, vi satt nära och det var MYCKET spännande att se!
Vattnet var också spännande att se...vi satt porecis bredvid vattengraven i derbykvalet. TJOHO det gick undan!

På lördagkvällen gick vi till ryttartältet. Det var fullt ös!! VI HADE JÄTTEROLIGT!!!!

Jag och Rikard, lugnet före stormen ;)

På söndagen fick vi se sverige vinna GRAND PRIXEN. ROFFE var som vanligt helt oustanding. Och jag ångrar inte ett dugg att jag stegade fram till honom i ryttartältet och talade om för honom(som en liten 14 årig stallflicka) att han är min STÖRSTA IDOL!!! Malin Baryard kom 2:a. Så dubbelt svenskt SÅ ROLIGT!

Nöjda och belåtna åkte vi hem, sa HEJDÅ FALSTERBO VI SES NÄSTA ÅR!

och på vägen hem åkte vi i åskoväder i 2 timmar! SNACKA om TUR!!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0