Linda

Vi har varit vänner i en herrans massa år, vi har gått igenom väldigt mycket tillsammans. Hela den där baletten från att vara barn till att bli vuxen. Vi träffades första gången i fjärde klass, det var just hästarna eller ska man säga ponnysarna som förde oss samman. Vi lekte jämt, med hästarna, utan hästarna.. Linda, jag & Fia vi var som lång & lerhalm. Jag har nog tusen minnen som jag skulle kunna skriva här och även tusen som jag inte skulle skriva här också ;)

Linda är en väldigt smart & allmänbildad tjej, när vi träffas hela gänget så ser jag alltid till att jag & Linda kör lag.... För då vet jag att vi firar som vinnare... När vi gick i skolan ihop och man hade lite bekymmer inför prov eller annat skolarbete så hjälpte Linda gärna till.... Jag har Linda att tacka till att vissa betyg blev så mycket bättre, för att Linda kunde förklara & få mig att förstå, vilket vissa lärare inte tog sig tid till, eller kunde....

När jag & Rikard valde toastmaster och toastmisstris till vårat bröllop var det lätt... Joel Lindas sambo är en god vän till både mig och Rikard, liksom Linda. Och jag vet att det kommer gå bra!! Joel & Linda lämnar inget till slumpen, dom tar sitt uppdrag på fullaste allvar =) Och både jag och Rikard är oerhört tacksamma för detta. Jag & Rikard har ju också köpt hus och detta huset ligger nära Linda & Joel.... Så många roliga tillställningar hos varandra framöver,,, det har vi ju nu med men nu är det alltid nån som måste vara drivable,, det slipper vi nu =D

Jag skulle kunna skriva en hel bok om mitt,Fia & Lindas liv tillsammans.. Vi har ju varit kompisar två tredjedelar av vårat liv....  Men nu har ju ni som inte känner oss så väl fått veta hur allt började iallafall =)



Linda!! Jag skrattar åt tanken när du, jag & Fia gömde oss i skolan och du lärde oss svära, jag skrattar åt när vi busringde till en ful gubbe, jag skrattar åt att du & jag hade högst snedlugg i sexan, jag skrattar åt minnet när vi tre festade med E-type, alla våra semester-resor, galna utekvällar, jag skrattar också åt när vi tre planerade klassresan till Danmark som blev så lyckad och du var tvungen att ringa till det danska vandrarhemmet för att jag inte vågade. Jag skrattar åt alla resor till & från skolan i a-traktor.Jag skrattar år när vi jobbade häcken av oss på Mc Donalds det jobbet du fixade till mig & Fia. När jag slutade och fixade jobb till oss alla tre på Huskvarna och det året var askul... inte jobbet då men jag fick ju jobba med er =), Jag skrattar åt när vi busred med ponnysarna. Och TÄNK alla andra minnen, med både gråt och lycka..............
Vi har stått varandra nära i låååång tid och jag hoppas att det alltid kommer att bli så, att våra barn kan göra allt det vi gjorde ( nästan ;) )

Linda jag vet att du vet.... Jag älskar dig!!!

Massa pussar Ida


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0