Jonna Larsson

Det var för 6 år sedan som lilla fröken Jonna Larsson tågade in i mitt liv. Man kan väl säga någorlunda sådära ofrivilligt faktiskt. Ida kom hem en dag och talade om för mig att hennes chefs dotter behövde en stallplats. Jag ville absolut inte ha någon inhyrd i stallet och protesterade STORT! Men vad hjälpte det. Ett litet tag efter det hade vi en liten arabponny ståendes i stallet vis namn Birre, detta var början till den stora vänskap jag och vi andra har med Jonna idag.

Jonna hon var med oss jämt, överallt. Pappa och Jonna, de var partners in crime skulle man kunna säga. Jonna var med pappa när han gjorde sina då dagliga besök på biltema och Jula(det var en del i hans vardag närhan höll på och tillfriskna efter sin infarkt). Pappa var rätt bra argsint på den tiden, men det bekom inte Jonna ett dugg, hon är ju söt och rar den där goingen men skenet kan ibland bedra ;).

 Jonna gick påTenhults naturbruksgymnasium och eftersom hennes föräldrar var bosatta på Öa så hade hon lägenhet i stan. Men 16åriga Jonna bodde i princip alltid  i Hakarp istället, mamma och pappa fick en extradotter och det var dom mycket glada för.

Birre blev halt efter ett tag och fick följa med oss ner till Systrarna Ohlsson när vi ändå hade en annan häst som skulle kollas. Det visade sig att Birre aldrig någonsin skulle bli bra och Birre fick tyvärr ganska kort efter åka till himmelen. Vi tyckte JÄTTESYND om om Jonna så hon fick börja rida min gamla tävlingshäst Eastwood som plåster på såret. Mycket kämpa och några pris blev det av den perioden.

Idag äger och tävlar Jonna Ramses(Idas gamle rallyräka). De tävlar inte så ofta, men när Jonna & Ramses väl är med så blir det blågult=)=) för det mesta.

Jonna är en fantastisk tjej, hon ställer upp, är alltid glad(nästan i allafall), hon är en solstråle i mitt och i många andras liv! Jag är väldigt lycklig för att Ida kom med den där DÅLIGA idén för 6 år sedan.För pågrund av den har jag fått äran att lära känna Jonna och bli en del i hennes liv! Tack Ida!! BRA GJORT!!!!

Om Jonna hade fått bestämma så tror jag att hela världen hade varit rosa och lite skimrande.Jag är inte heller förvånad över att Jonnas enda tatuering hon har är en liten snirklig text vid handleden där det står princess =).

Avslutningsvis: Jonna, du gör mig glad och du gör min värld skimrande med din närvaro!!! Jag älskar dig <3 otroligt mycket!!!

KRAMAR Fia



Kommentarer
Lotta

Jag är också JÄTTEGLAD att Jonna har kommit in i vårat liv. En söt unge, den där........Puss o kram mamma Lotta

2010-07-27 @ 23:01:06
Anonym

Men mest jag =)) / Eric

2010-08-17 @ 10:13:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0