Jonna & Fia

Tog mig några minuter på min rast här på jobbet för att skriva lite. Idag ska jag & Jonna Larsson vara i stallet tillsammans. Vädret är helt fantastiskt ute. Soooool, vi älskar soooolen =) Vi ska ses efter jobbet och då ska vi rida ut Roddan och Ramses. Roddan har haft lite vila nu så han kommer nog vara pigg och GLAD =). Och jag tycker att det ska bli jätteroligt att vara med Jonna, när vi är på G tillsammans är vi värstaste teamet hon och jag!! Hon håller bra koll på mig med som den yrhjärna jag är.

Det blev ingen träning för Anita som bestämt. Vi avbokade träningen för att lastbilen krånglat och för att det ska bli så himlans varmt i helgen.
 Jag har beslutat att vila Manne en vecka tidigare än vad jag tänkt. Det blir nog bra det, för då är han nog fint igång till tävlingen på Persö i början av Augusti!

Linda ska åka till Nässjö och tävla i dagarna, vi alla håller tummarna för henne och hoppas på att det fiiina flytet hon hade i Svarttorp håller i sig i helgen också.

Vi har också ändrat planerna med Gotland. Vi fick strul med en uppstallningsplats därför valde vi att avanmäla och anmäla till Glommen istället. Vi har ingen lust att ha en häst på tävlingsplatsen och en häst 15 minuters bilväg därifrån. Då får man ju packa ihop lastbilen varje morgon och åka iväg och hämta hästen + ha hästen på bilen hela dagarna. Vi kände att hela vår semestergrej försvann med det....det var väldigt synd....men men, vi vet att det är många goa ryttarkamrater som ska till Glommen och tävla. Och sen har Glommen den årliga kräftfestivalen där också och det ser vi fram emot! Jag ska ju inte tävla själv tyvärr så jag hoppas på bikiniväder heeela helgen =).

Dags att ta tag i jobbet, det kommer lite bilder senare som Jonna tog i stallet igår. Måste säga att hon är bra på lösningar av alla dess slag. Och hon är som Iznogood...lite tokig med tanken utanför lådan =)

Ha en bra dag allihopa! KRAMAR Fia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0