Heldag med hästarna =)

Klockan ringde tidigt idag, jag & Fia tog med oss hundarna på en promenad. Jätteskönt och mysigt, eftersom det var så tidigt på morgonen så slapp vi alla jobbiga flugor och den stekande hettan som vi har haft över oss länge. Efter promenaden bjöd mamma & pappa oss på frukost. Det blev mammas egengjorda musli, den är verkligen sååå god =)... Efter kaffet så har jag, Sandra,pappa & Rikard fixat ute på gården. Vi har plockat undan alla hinder från banan eftersom Rikard ska sladda den ett par ggr och vi tjejer ska plocka sten. Sen har jag och Sandra mockat i hagarna, slängt hö och fyllt alla baljor med vatten.Vi har också plockat ihop ett fint träns till Fantasia,eftersom Jonna S ska rida henne så måste hon ha ett eget träns =) jag smörjde det också det blev super.  Nu väntar jag på pappa, vi ska åka med Licala till seminstationen och se hur hon ligger till äggmässigt sett om man säger så :P. Sen ska vi åka till Vaggeryd och ta bort stygnen på Roddan. Roddan fick ett sår på sitt ben precis innan vi åkte till Falsterbo och det såg inte bra ut, jag var riktigt orolig där ett tag. Men det har läkt jättefint och pappa har lasrat på det också, så om ett par veckor så går det nog att skritta igång honom. Ikväll ska jag & Fia rida ut Locantus & Iznogood, vi ska också försöka hinna att måla färdigt taket i stallet.

Här kommer lite fler bilder från Glommen, inklusive hindrena =D


Locantus & Jag


Min & Fias supersöta lillebror, bäst på självpoträtt hihihi



















//Ida



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0