Hej hopp!

Igår hade jag(Fia) stora planer på att måla staketen hemma. När jag stegade iväg mot pannrummet för att hämta färg och penslar började det mullra och så kom regnet! Ja, man kan ju inte göra något åt vädret tyvärr även om man många gånger önskar att man kunde. Resultatet av detta blev 2 timmars kvalitetstid med min lille brorsson Sigge, SÅ mysigt!

Nu sitter jag här hemma hos mamma och pappa och laddar för att ge mig ut och måla. Efter det ska jag rida ut Izno i skogen, mysa med Manne och putsa av alla mina grejer. Nu är det bara en halv vecka kvar tills Manne ska sättas igång=)=). Jag har anmält honom till en kvällstävling i Gislaved. Sen väntar jag på licensen till Manne så jag kan anmäla honom till Tingsryd. Handläggningstiden gällande licensen är 4-6 veckor...jättedumt för man kan inte anmäla uppstallning till en häst som bara får tävla lokalt.

Idag ska vi också åka och dräktighetsundersöka Licala. Pappa & mamma bestämde sig samma morgon som hon skulle insemineras att vi skulle ha Camaro M igen. Vi är så himlans nöjda med vårt lilla busfrö VIP-Win´s Carlito Brigante. Oftast är man ju lite extra med sitt egna, men med objektiv syn kan jag säga att han är välställd och maskulin, riktigt FIN.

Nästa vecka börjar jag trimma Izno lite lugnt på banan. Efter Falsterbo så har jag ridit ut honom i skritt och trav och han bjuder ordentligt framåt och är riktigt mjuk och go!!! Jag är väldigt glad för det! Jag älskar min lilla häst!!!



Carlito växer sådet knakar. Första veckan sprang han under magen på Licala. Nu är det inte så lätt längre. Nu klättrar han på henne istället. Hon har fullt upp med att fostra den lille Parveln.


2 supersnygga ändor! Visst=)

Ha en toppendag!

MASSA KRAMAR

Fia



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0