Full sjå =) som alltid

Jaha då vart det slut på den härliga semestern. Skillnaden på dagarna nu är att man jobbar 8 timmar innan man ska till stallet och fixa och greja! Men jag är inte deppig för det =) det e bare att kempe på som en vis man en gång sa!

Igår red jag(fia) ut med Manne efter hans 3 veckor välförtjänta vila! Han var mjuk och fin och väldigt PIGG! Precis så som jag ville ha honom efter att han fått ta det lugnt. Idag kommer förhoppningsvis Millan hit. Då ska vi bege oss ut i skogen och galoppera. Hon på Izno och jag på Manne. Jag rider inte ut mina hästar själv så det är verkligen perfekt när Millan kommer att rida dem på en lite längre tur! Det är annars ett väldigt trixande och mixande med att hitta två i stallet som ska rida ut och ungefär vid samma tid som jag.

Igår när jag red Izno avslutade jag uteritten med ett litet lätt pass på banan. Han känns så superfin. Jag kollade av start, stopp och sidförande hjälper kort sagt...ooo han lyssnar fint min lille pärla. Längtar mycket efter att få komma ut och tävla igen, det var ju trots allt i Maj vi tävlade sist! I ärlighetens namn så var jag riktigt AVUNDSJUK på alla mina ryttarkamrater när vi var i Glommen. JAG VILL ME! Fast jag är ju såklart glad för deras skull att de får tävla och önskar dem all lycka med det =).


Jag & Izno i Eksjö i April.

Nehe...ut å göre lite nytte då!

Ha det toppen, för det ska ja ha!

CARPE DIEM// Fia



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0