Det finns inget dåligt väder bara.....eller???

Snart ska jag(Fia) ge mig ut och rida. Jag ska trimma två hästar på banan. Först ska jag hoppas Izno lite smått. Efter det ska Manne få lite markarbetsjobb. Jag kommer nog rida lite Cavaletti med båda två. Jag tycker det är så bra när man använder sig av bommar för att checka av hur mycket koll man har på hästen. Idag ska jag rida cavaletti på böjt spår med Izno. Jag har kort avstånd på galoppbommen in och kort avstånd mellan cavalettihindrena också. Jag tänker mycket på att som Anita säger  "bli med hästen" vilket betyder att man inte ska gå fram med hand och överliv för mycket. Samtidigt ska man inte bli stum eller hård i handen. Behöver hästen hjälp bakåt eller framåt ska det ske direkt, snabba signaler för att sedan lätta på hjälpen. Då blir hästen känslig och det vill man ju att den ska vara, speciellt för en annan som är tjej och inte rider på styrka.

Det är viktigt att man har hästen framme för skänkeln utan att den är stressad.....det är en hel värld detta med hästen & ridningen.Men det är ju det som är kul. Man blir ALDRIG FULLÄRD.


Banan som numera ser ut som en sjö!


Å riktigt höstmörkt är det!


Vissa skiner trots att solen lyser med sin frånvaro ;P

Jaha....ut i regnet då, hade hellre legat i soffan och tittat på film och ätit godis idag....Meeeen skam den som ger sig!

KRAAAAAAM

Den snart mycket blöta Fia



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0